Web Informer Button

.

[ Προβλήματα ]


Ο χειρότερος εχθρός του υπολογιστή σας είναι η σκόνη και μπορεί να αφαιρέσει χρόνο ζωής από τα εσωτερικά συστατικά του υπολογιστή σας. Θα καθαρίσουμε όλη τη σκόνη και τα θραύσματα από το εσωτερικό του κουτιού του υπολογιστή σας, από τους ανεμιστήρες, τους σκληρούς και τις άλλες μονάδες ενώ θα φροντίσουμε όλες οι συνδέσεις των συσκευών να είναι καθαρές.
Ο καθαρισμός του ηλεκτρονικού υπολογιστή μας είναι μια πολύ σημαντική εργασία που τον διατηρεί σε καλή κατάσταση και μειώνει τις πιθανότητες για βλάβες του υλικού.
Η σκόνη και η βρωμιά που συσσωρεύετε μέσα στο κουτί του Η/Υ μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα όπως:

Υπερθέρμανση των συσκευών που οδηγεί σε μείωση της διάρκειας ζωής τους.

Η σκόνη δημιουργεί ένα στρώμα πάνω από τα εξαρτήματα που λειτουργεί ως μόνωση και εγκλωβίζει τη θερμοκρασία που παράγετε.

Επίσης λόγο των συστολών και διαστολών που προκαλούνται κατά τη λειτουργιά του Η/Υ αλλά και μετά το σβήσιμο του οι κάρτες επέκτασης που έχουμε εγκατεστημένες με τον καιρό βγαίνουν από τις υποδοχές τους με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν συνέχεια.


Επανεκκινήσεις (reboot) του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Η σκόνη συσσωρεύει στατικό ηλεκτρισμό που όταν απελευθερώνεται προκαλεί βραχυκύκλωμα και επανεκκινεί τον Η/Υ.

Μείωση της απόδοσης των ανεμιστήρων.

Η σκόνη και η βρωμιά που μαζεύεται επάνω στους ανεμιστήρες εμποδίζει τη περιστροφή τους με αποτέλεσμα να αυξάνεται η θερμοκρασία στο σύστημα η τη συσκευή που ψύχει ο ανεμιστήρας πράγμα που οδηγεί στη φθορά της συσκευής.




Οδηγός αντιµετώπισης προβληµάτων λειτουργίας και διασύνδεσης 
υπολογιστή µε το τοπικό δίκτυο 


Εισαγωγή 

Η σωστή λειτουργία ενός υπολογιστή ή οποιασδήποτε δικτυακής συσκευής 
που είναι συνδεδεµένη στο εσωτερικό δίκτυο µίας σχολικής µονάδας εξαρτάται 
από αρκετές παραµέτρους του δικτύου. Έτσι η αντιµετώπιση προβληµάτων 
δυσλειτουργίας του δικτύου πρέπει να αντιµετωπίζεται µε διαδοχικά βήµατα ώστε 
ο χρήστης να µπορεί να προσδιορίσει το είδος της βλάβης. Πιθανές βλάβες µπορεί 
να είναι κάποιο πρόβληµα στην καλωδιακή υποδοµή, στον ενεργό εξοπλισµό 
(Router – Switch – Υπολογιστής), στην τηλεπικοινωνιακή σύνδεση (γραµµή ΟΤΕ - 
MODEM) που διασυνδέει το σχολικό εργαστήριο µε δίκτυο του EduNet ή ακόµη 
και στο δίκτυο πρόσβασης ή δίκτυο κορµού του EduNet. 
Στο video που ακολουθεί φαίνεται µία τυπική διαδοχή διασύνδεσης ενός 
υπολογιστή στο δίκτυο. Αν κάτι από αυτή την αλυσίδα παρουσιάζει πρόβληµα τότε 
ο υπολογιστής θα εµφανίσει αδυναµία πρόσβασης στο δίκτυο. Ένας σχετικά 
έµπειρος χρήστης µπορεί να ακολουθήσει µία σειρά από δοκιµές και έναν απλό 
οπτικό έλεγχο ώστε να µπορεί να διαγνώσει σε πιο µέρος της αλυσίδας υπάρχει το 
πρόβληµα. Ο χρήστης µέσα από απλές ενέργειες που παρουσιάζονται πιο κάτω 
µπορεί να επιλύσει ο ίδιος το πρόβληµα και αν δεν τα καταφέρει να αναφέρει τις 
δοκιµές αυτές στην υπηρεσία HELPDESK του Π.Σ.?. 
Επιγραµµατικά τα στοιχεία που απαρτίζουν την ακολουθία διασύνδεσης του 
υπολογιστή στο διαδίκτυο είναι. 

Δικτυακή συσκευή – Υπολογιστής µε εγκατεστηµένη κάρτα δικτύου 
Σωστές ρυθµίσεις της κάρτας δικτύου και παραλαβή των κατάλληλων 
δικτυακών παραµέτρων από τον δροµολογητή. 
Σωστή καλωδιακή διασύνδεση από τον υπολογιστή µέχρι το Switch 
Καλή λειτουργία του switch - δροµολογητή και ορθή διασύνδεση µεταξύ 
τους 
Ενεργή σύνδεση δροµολογητή µε την γραµµή – εξοπλισµό OTE 
Πρόσβαση στο «δίκτυο» του Πανελλήνιου Σχολικού ?ικτύου 

Ο οδηγός αντιµετώπισης προβληµάτων δικτύου χωρίζεται σε δύο µέρη. Το ένα 
σχετίζεται µε την κάρτα δικτύου του υπολογιστή και την σωστή διασύνδεση του 
υπολογιστή µε το τοπικό δίκτυο. Το δεύτερο µέρος αναφέρεται στα προβλήµατα 
λειτουργίας στο επίπεδο δικτύου και ιδιαίτερα στην σωστή επικοινωνία υπολογιστή 
µε δροµολογητή και δροµολογητή µε το διαδίκτυο (κόµβο του EduNet). 
Για την αντιµετώπιση δυσλειτουργιών θα γίνεται χρήση ορισµένων 
διαγνωστικών εντολών και ρυθµίσεων που παρέχουν τα νεότερα λειτουργικά της 
Microsoft (Windows XP και Windows 2000). Οι εικόνες των εντολών που 
παρουσιάζονται προέρχονται από τα Windows XP τα οποία είναι εγκατεστηµένα 
στους περισσότερους σύγχρονους υπολογιστές των σχολικών µονάδων. Οι 
ρυθµίσεις αναφέρονται σε υπολογιστές που λειτουργούν ως Client, όχι δηλαδή για 
τον Server ο οποίος έχει ιδιαίτερες ρυθµίσεις. Ο χρήστης θα οδηγείται σε µια 
σειρά από ενέργειες όπου παρατηρώντας τα αποτελέσµατα των διαγνωστικών 
εργαλείων θα είναι σε θέση να αντιληφθεί την επιτυχία ή την αποτυχία των 
ενεργειών. 


Μέρος Α 

Διασύνδεση υπολογιστή µε το τοπικό δίκτυο 
Στο πρώτο µέρος θα γίνει παρουσίαση της κάρτας δικτύου και των 
ρυθµίσεων που θα πρέπει να έχει, ώστε να διασυνδέεται ο υπολογιστής µε το 
τοπικό δίκτυο της µονάδας. Στη συνέχεια θα παρουσιασθούν µία σειρά από 
βήµατα για την ανίχνευση δυσλειτουργίας της σύνδεσης του υπολογιστή στο 
τοπικό δίκτυο και µία σειρά από ενέργειες για την αποκατάσταση του 
προβλήµατος. 


Σύνοψη ελέγχων 

1. Η κάρτα δικτύου και οι ρυθµίσεις της 
i. Η κάρτα δικτύου στον υπολογιστή 
ii. Έλεγχος των σωστών παραµέτρων της κάρτας 
δικτύου 

2. Προβλήµατα αποσύνδεσης του υπολογιστή από το τοπικό 
δίκτυο 
i. Καλωδιακή διασύνδεση κάρτας µε την πρίζα 
δικτύου 
ii. ?ιασύνδεση πρίζας δικτύου µε τον κατανεµητή και 
το Switch 
iii. Πρόβληµα στο Switch 

3. Άλλα προβλήµατα 
1. Η κάρτα δικτύου και οι ρυθµίσεις της 
1.1.  
Η κάρτα δικτύου στον υπολογιστή 
Για να µπορέσει ένας υπολογιστής να συνδεθεί στο τοπικό δίκτυο θα πρέπει 
να έχει εγκατεστηµένη µία κάρτα δικτύου. Μπορεί να είναι προ-εγκατεστηµένη 
στην µητρική πλακέτα του υπολογιστή ή να είναι σε µορφή πρόσθετης κάρτας 
όπως φαίνεται στις δύο φωτογραφίες. Και στις δύο περιπτώσεις αν εξερευνήσετε 
την πίσω πλευρά του υπολογιστή σας θα πρέπει να  
δείτε µία θύρα που 
ονοµάζεται UTP-RJ45 (µοιάζει µε τηλεφωνική υποδοχή αλλά είναι πιο φαρδιά και 
µε περισσότερους ακροδέκτες). ?ίπλα από την υποδοχή θα πρέπει να υπάρχει ένα 
ή περισσότερες ενδεικτικές λυχνίες. Η µία από αυτές ονοµάζεται Link και ανάβει 
όταν η κάρτα είναι σε λειτουργία και έχει συνδεθεί µε το Switch. Η ίδια ή κάποια 
άλλη αναβοσβήνει όταν ο υπολογιστής ανταλλάσσει κίνηση µε το υπόλοιπο 
δίκτυο. 





α. Υπολογιστής µε πρόσθετη κάρτα δικτύου 
β. Υπολογιστής µε προ-εγκατεστηµένη κάρτα δικτύου στην µητρική πλακέτα του 

1.2.  
Εύρεση της ΤΟΠΙΚΗΣ ΣΥΝ∆ΕΣΗΣ (κάρτας δικτύου) στον 
πίνακα ελέγχου 
Για να ελέγξετε αν έχει εγκατασταθεί η κάρτα δικτύου θα πρέπει να την 
αναζητήσετε στον Πίνακα Ελέγχου. 
Επιλέξτε Έναρξη  
Πίνακας Ελέγχου και το εικονίδιο Συνδέσεις ∆ικτύου, για να 
εµφανιστεί το αντίστοιχο παράθυρο εφόσον η προβολή του Πίνακα ελέγχου είναι 
στην κατάσταση Κλασική Προβολή, ή 
Επιλέξτε Έναρξη  
Πίνακας Ελέγχου και το εικονίδιο Συνδέσεις ∆ικτύου και 
Internet, εφόσον η προβολή του Πίνακα ελέγχου είναι στην κατάσταση Προβολή 
Κατηγοριών. 















Με διπλό κλικ το επιλέγετε ώστε να εµφανισθεί το ακόλουθο παράθυρο: 


















Στο παράθυρο αυτό αν δεν υπάρχει το εικονίδιο Τοπική Σύνδεση σηµαίνει πως 
δεν έχει εγκατασταθεί η κάρτα δικτύου και τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε µε 
τον προµηθευτή του υπολογιστή. 
Καθώς θα χρειασθεί αρκετές φορές η πρόσβαση στο παράθυρο Συνδέσεις 
∆ικτύου θα είναι χρήσιµο να δηµιουργήσετε µία συντόµευση στην 
επιφάνεια εργασίας τραβώντας µε το ποντίκι το εικονίδιο Τοπική Σύνδεση 
δικτύου στην επιφάνεια εργασίας. 


1.3.  
Έλεγχος των σωστών παραµέτρων της κάρτας δικτύου 
Οι ρυθµίσεις του σχολικού δικτύου είναι τέτοιες ώστε να δίνουν αυτόµατα τις 
ρυθµίσεις του πρωτοκόλλου Internet σε κάθε υπολογιστή. Με διπλό Κλικ επάνω 
στην τοπική σύνδεση δικτύου ανοίξτε την καρτέλα  
επιλέξετε «Ιδιότητες» 
Επιλέξτε το Πρωτόκολλο Internet (TCP/IP)  
Επιλέξτε «Ιδιότητες» 




















Οι σωστές παράµετροι είναι όπως αυτές που εµφανίζονται στην ακόλουθη εικόνα 
δηλαδή θα πρέπει όλα τα πεδία να είναι κενά.

























Σωστές παράµετροι TCP/IP της κάρτας δικτύου 

1.4. Ενεργοποίηση εµφάνισης εικονιδίου σύνδεσης τοπικά στην 
γραµµή εργασιών 
Μία ρύθµιση που θα πρέπει να κάνετε στην κάρτα δικτύου είναι η 
ενεργοποίηση της εµφάνισης εικονιδίου σύνδεσης τοπικά στην γραµµή 
εργασιών. Με αυτό το τρόπο θα έχετε µία άµεση εικόνα της κατάστασης σύνδεσης 
του υπολογιστή στο τοπικό δίκτυο. 
Για την ενεργοποίηση της κάντε διπλό κλικ στην «Τοπική σύνδεση» δικτύου και 
ανοίξτε την καρτέλα  
επιλέξετε τις «Ιδιότητες» και ενεργοποιήστε (√) το πεδίο 
εµφάνιση εικονιδίου στο χώρο ειδοποιήσεων κατά την σύνδεση. 




















Μετά από αυτό, το εικονίδιο:    εργασιών όπως φαίνεται παρακάτω: 
θα πρέπει να εµφανισθεί δεξιά στην γραµµή 

2. Προβλήµατα αποσύνδεσης του υπολογιστή από το τοπικό δίκτυο 


Αφού έχετε εξασφαλίσει ότι έχετε εγκατεστηµένη σωστά την κάρτα δικτύου 
στον υπολογιστή σας είναι η στιγµή να αρχίσετε την διαδικασία ανίχνευσης 
δυσλειτουργίας της σύνδεσης του υπολογιστή στο τοπικό δίκτυο. Καλό θα είναι 
πριν προχωρήσετε στους ελέγχους που περιγράφονται να βεβαιωθείτε ότι ο 
υπολογιστής λειτουργεί σωστά. Για την αποκατάσταση κάποιου πιθανού 
προβλήµατος, θα εξετάσουµε µία σειρά ενεργειών αφού πρώτα γνωρίσουµε το 
βασικό εργαλείο αναφοράς της κατάστασης σύνδεσης ή αποσύνδεσης του 
υπολογιστή στο τοπικό δίκτυο. 

2.1.  
∆ιαγνωστικό  εργαλείο  ανίχνευσης  της  σύνδεσης  ή 
αποσύνδεσης του υπολογιστή από το τοπικό δίκτυο 
Το διαγνωστικό εργαλείο που µας παρέχουν τα Windows είναι το εικονίδιο της 
αναφοράς της κατάστασης σύνδεσης στην τοπική σύνδεση δικτύου ή στην 
γραµµή εργασιών (βλέπε προηγούµενη παράγραφο). 












Κόλλησα ιό Τι να κάνω . . .


    Τα περισσότερα προβλήματα στις μέρες μας προέρχονται απο κακόβουλα προγράμματα (viruses, trojans, spyware, worms) τα οποία εισβάλλουν στον υπολογιστή μας και προκαλούν προβλήματα δυσλειτουργικότητας .
    Οι εξειδικευμένοι τεχνικοί μας μπορούν να επιλύσουν τέτοια προβλήματα, να καθαρίσουν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή σας και να κάνουν βελτιστοποίηση του συστήματος σας. Επίσης με το τέλος της εργασίας τους θα εγκαταστήσουν ένα πρόγραμμα προστασίας ιών.

Πώς μπορώ να καταλάβω οτι έχω προσβληθεί απο ιό ;
Τα παρακάτω είναι τα συνηθέστερα προβλήματα μόλυνσης απο κακόβουλα προργράμματα τα οποία σκοπό έχουν την παρακολούθηση των κινήσεων σας ή και την σταδιακή καταστροφή των αρχείων σας :
Παρατηρείτε έντονη επιβράδυνση του συστήματος σας. Αργεί ο υπολογιστής σας να ανταποκριθεί.
  • Εκτελούνται προγράμματα κατα την εκκίνηση του υπολογιστή σας τα οποία δεν τα έχετε εγκαταστήσει εσείς.
  • Λάβατε ένα e-mail το οποίο περιέχει ένα παράξενο συνημμένο αρχείο. Όταν ανοίγετε το αρχείο αυτό, εμφανίζονται παράξενα παράθυρα διαλόγου ή παρατηρείτε οτι το σύστημα σας έχει ξαφνική πτώση της απόδοσης του.
  • Βρήκατε συνημμένα αρχεία στο e-mail σας με διπλή κατάληξη .jpg.vbs ή .gif.exe.
  • Το πρόγραμμα προστασία απο τους ιούς (Antivirus) που έχετε εγκατεστημένο έχει πάψει να λειτουργεί χωρίς να το κλείσατε εσείς.
  • Δεν μπορείτε να εγκαταστήσετε πρόγραμμα Antivirus διότι κολλάει στην εγκατάσταση ή μόλις εγκατασταθεί δεν μπορεί να εκτελέσει ανίχνευση ιών.
  • Εμφανίζονται συχνά νεα παράθυρα ή πλαίσια διαλόγου τα οποία σας προειδοποιούν οτι υπάρχει ιός στο σύστημα σας.
  • Εμφανίζονται τυχαίες διαφημίσεις σε νέα παράθυρα χωρίς να μπορείτε να τις σταματήσετε.
  • Κάποιος σας ενημερώνει ότι έλαβε πρόσφατα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από εσάς με συνημμένα αρχεία (συνήθως με επεκτάσεις .exe, .bat, .scr και .vbs), τα οποία δεν έχετε αποστείλει.
  • Εμφανίζονται νέα εικονίδια στην επιφάνεια εργασίας, τα οποία δεν τοποθετήσατε εσείς εκεί ή τα οποία δεν συσχετίζονται με κανένα από τα προγράμματα που εγκαταστήσατε πρόσφατα.
  • Παρατηρείται αναπαραγωγή αρχείων μουσικής τα οποία δεν ανοίξατε εσείς.
  • Διαγράφονται ή εξαφανίζονται προγράμματα και εφαρμογές απο τον υπολογιστή σας χωρίς να τις έχετε καταργήσει εσείς.

Τα παραπάνω αποτελούν ενδείξεις και όχι αποδείξεις οτι υπάρχει κάποιο κακόβουλο πρόγραμμα το οποίο εκτελείτε στον υπολογιστή σας.
Άλλα συμπτώματα τα οποία ενδεχομένως να συμβαίνουν λόγω ύπαρξης κάποιου virus, trojan, spyware η malware :

  • Τα Windows δεν μπορούν να φορτώσουν, παρ' όλο που δεν κάνατε κάποια αλλαγή στο σύστημα σας
  • Υπάρχει έντονη δραστηριότητα στο Internet ή και η σύνδεση του Internet σας παρουσιάζει μεγάλη μείωση απόδοσης
  • Τα Windows δεν ξεκινούν και εμφανίζεται μήνυμα οτι λείπουν κάποια αρχεία συστήματος.
  • Ο υπολογιστής σας κάποιες φορές δεν ξεκινά κανονικά και σταματά να ανταποκρίνεται όταν εμφανιστούν τα εικονίδια στην επιφάνεια εργασίας
  • Ο υπολογιστής σα λειτουργεί πολύ αργά και η εκκίνησή του διαρκεί πολλή ώρα.
  • Εμφανίζονται κάποια σφάλματα τα οποία εμφανίζουν μήνυμα ότι "Η μνήμη δεν επαρκεί" (Out-of-memory)
  • Δεν μπορείτε να εγκαταστήσετε νέα προγράμματα.
  • Γίνεται συχνά επανεκκίνηση των Windows.
  • Κάποια απο τα προγράμματα σας σταματούν να λειτουργούν χωρίς να ανταποκρίνονται σε οποιαδήποτε ενέργεια σας
  • Η Εξέταση Δίσκων (Scandisk), αναφέρει πολλά σοβαρά σφάλματα δίσκου..
  • Δεν είναι δυνατή η εκκίνηση της Διαχείρισης Εργασιών (Task Manager) των Windows.
  • Το πρόγραμμα προστασίας από ιούς υποδεικνύει ότι υπάρχει ιός.